Monday, November 30, 2009

Iar se impopotoneaza orasul?!


Nu vreau sa ma intelegeti gresit. Ador Craciunul , luminitele si vitrinele decorate de sarbatoare...dar atunci cand sunt pregatite cu gust, cu masura si eventual cu un strop de umor.
Sa va dau cateva exemple....vitrina Lego din St. Gallen- e vesela si potrivita sarbatorilor, cu doi braduti stropiti cu omat si cu un Mos Craciun ce vine agale cu sania sa condusa de reni.
Casutele cu suveniruri din Innsbruck emana lumina si caldura si te atrag vrand-nevrand spre multitudinea de globulete, clopotei, ingerasi si alte jucarioare de sezon.
Despre vitrinele cofetariilor...nu am suficiente cuvinte: Mosi si oameni de zapada, frumos aliniati si gata sa fie mancati . :)

Poate va intrebati ce e cu bradul acela nins, decorat cu cateva stelute delicate si cu o sanie ratacita printre ramuri. Asa arata vitrina unui magazin de portelanuri din Neuchatel.

Ei, si acum sa trec la subiect. Am fost ieri prin Cismigiu pentru ca imi ajunsese pe la urechi un zvon cum ca va fi acolo un mini-targ de Craciun, cu tarabe frumos impodobite, cu vin fiert aromat si figurine din turta dulce. Am luat si aparatul meu cel ponosit, convinsa ca o sa fiu atat de incantata de ceea ce voi vedea, incat o sa simt ca mor daca nu imortalizez pentru posteritate toate aceste frumuseti.
Cand colo, ce sa vezi...niste baracute de lemn cu vanzatori infrigurati si multi dintre ei recalcitranti, cu podoabe sclipitoare"made in China" pe tejghea si miros de mici in aer.
Colac peste pupaza, mai erau pe acolo si niste domni care se ocupau intens de amplasarea unui brad care nu voia nici legat cu funii sa stea drept. Daca va omoara curiozitate si faceti un drum pana in parc, nu uitati sa admirati sania-monstru cu reni "impaiati" si cu un Mos de plastic ce pare a fi beat. Nu stiu voi ce parere aveti, dar mie mi se pare ca Bucurestiul mai mult de impopotoneaza decat se decoreaza.

PS: Exista totusi sperante. Azi-dimineata (la 6 jumate,mai exact) am prins rosu la semaforul de langa Intercontinental si am zarit prin geamul restaurantului lor de la parter 2 braduti foarte frumos aranjati. Dati-mi de veste daca mai gasiti si alte locuri frumos pregatite de Craciun.

No comments:

Post a Comment